E-Ticarette Mükemmel Müşteri Deneyimini Tasarlamak
E - Ticaret

Tüketiciler, zaman tasarrufu, kolay kıyaslama, ürün çeşitliliği, ürün hakkındaki detaylı bilgiye ulaşma kolaylığı gibi nedenler ile giderek daha fazla sıklıkla online alışveriş yapıyorlar. Dolayısıyla e-ticaret sektörü için devasa pazar hacimlerinden ve yüksek büyüme hızlarından bahsetmek mümkün. Örneğin; nihai tüketiciyi hedefleyen küresel e-ticaret pazarının bu yıl 3.5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de ise 2018 yılındaki e-ticaret hacmi 6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu kapsamda ülkemiz için çok büyük bir potansiyelden bahsedebiliriz. İşletmelerin bu potansiyeli değerlendirip rakipleri arasında farklılaşabilmesi ve ödeme yöntemlerinden, gönderi planlamasına ve kişiye özel pazarlama stratejilerine kadar mükemmel müşteri deneyimini tasarlayabilecekleri pek çok trend bulunuyor. UPS geçtiğimiz günlerde Online Alışveriş Alışkanlıkları Araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Teslimat masrafları, gönderi fiyatları, iade politikaları, ertesi gün teslimat gibi seçenekler müşteri davranışlarını ve satın alma sürecindeki kararlarını etkiliyor. 24 saat kurye takibi yapmanın mümkün olduğu teknolojik alt yapının lojistik firmalarca sağlanabilmesi müşteri deneyimini geliştirirken beklentilerini de yükseltiyor.
Online Alışveriş tredlerini sizin için derledik:

 

Uzun ve şeffaf ilişkiler kurun

Mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak ve bağlantıda olduğunuz tüketicilerin bir sonraki alışverişleri için karar alma süreçlerini şimdiden etkilemek rekabette en ayırt edici faktörlerden biridir. Tüketicilerin yüzde 90’ı satın alma seçeneklerini karşılaştırırken müşteri deneyiminin her aşamasında ayrıntılı bilgi arıyorlar ve bu bilgilere kolay erişmek eğilimindeler. Bu yüzden online mağazanızın kullanıcı dostu sade bir tasarıma sahip olmasına dikkat edin ve filtreleme seçeneklerini olabildiğince ayrıntılandırın ki; karasız tüketiciler ihtiyacı oldukları doğru ürünler ile kolaylıkla eşleşebilsinler. Öte yandan sayfanıza ürünler, teslimat seçenekleri, ödeme yöntemleri ve satış sonrası hizmetler ile ilgili detaylı bilgilendirmeler ekleyin. Bu şekilde müşterileriniz ile uzun ve sağlıklı bir ticari ilişki kurabilirsiniz.

 

Sadakat programları ile alışverişi eğlenceli hale getirin

Müşteriler, ürünlerin sadece makul bir şekilde fiyatlandırılmasını değil, aynı zamanda perakendecilerin alışveriş sürecini daha kolay ve eğlenceli hale getirmesini beklemektedir.  Yeniden alışverişi teşvik etmek için müşterilerinizde yankı uyandıracak ve katılımı arttıracak bir sadakat programı inşa etmek istiyorsanız, müşterilerinizin ne istediğini iyice anlamalı ve onların ihtiyaçlarını karşılayan bir program şekillendirmelisiniz. Bu süreçte müşterilerinize, ücretsiz kargo, özel indirimler ve ödül puanları gibi değerli tekliflerde bulunun. Bu sayede müşterilerinizin ilgisini çekebilir, satın alma süreçlerini daha eğlenceli hale getirebilir ve bir sonraki alışverişe teşvik edebilirsiniz. UPS Online Alışveriş Araştırması Raporu’na ulaşmak için tıklayabilirsiniz.

 

Teslimat sürecini detaylandırın ve fırsatları değerlendirin

Tüketiciler artık gönderilerin ertesi gün teslimat, express teslimat gibi seçenekler ile ulaştırılmasının yanında internet alışverişlerinin ne zaman, nasıl ve nerede teslim alındığını görmek istiyorlar. Bu noktada e-ticaret lojistiğinin önemi giderek artıyor. Artık garantili bir teslimat tarihi ve buna göre belli bir gün ve/veya saati de ek olarak seçebilmek istiyorlar. Bu kapsamda belirli tarih ve saatte teslimat seçenekleri gibi müşteriye farklı seçenek sunmak sevkiyat giderlerinden tasarruf edebileceğiniz önemli bir fırsatlar olabilir. Öte yandan tüketiciler çevrimiçi olarak gönderileri hakkında bilgi edinmeyi ve teslimatlarının güvenli bir şekilde yapılmasını da bekliyor. Sonuç olarak e-ticaret lojistiği sürecini iyi yöneterek müşterilerinize mükemmel bir alışveriş deneyimi yaşatabilirsiniz.